Afdeling

GroenLinks Landgraaf is sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 zowel in de Landgraafse raad als in het college vertegenwoordigd.

GroenLinks Landgraaf stelde tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 wederom een ruimte zetel veilig. Het bleek mogelijk om een constructieve coalitie aan te gaan met de PvdA, CDA, SP, OPA en de VVD. Samen zetten wij ons in om Landgraaf die lastige uitdaging van de decentralisaties aan te gaan en Landgraafbreed de uitdagingen van de toekomst te benaderen.

Ton Ancion neemt als wethouder financien, natuur & milieu, duurzaamheid, afval & reiniging, monumenten & archeologie, vergunningenbeleid en evenementen voor zijn rekening. Thomas Boijmans vertegenwoordigt GroenLinks in de Raad. Daarnaast heeft GroenLinks Landgraaf een steunfractie bestaande uit een kleine 10 personen die kritisch meedenken en doen.

GroenLinks Landgraaf is momenteel in transitie en bevindt zich nog in het proces van opgaan in de afdeling Parkstad. GroenLinks Landgraaf heeft zodoende nog een semi-onafhankelijke status.