GroenLinks in de coalitie!

Zoals u wellicht in recente dagen al heeft gelezen doet GroenLinks in Landgraaf mee in de coalitie. Samen met de PvdA, SP, CDA, OPA en de VVD vormt GroenLinks een meerderheidscoalitie die over 14 van de 25 zetels beschikt. Eergisteravond, op 22 april, was het dan eindelijk zo ver. De installatie van het nieuwe college.

Namens GroenLinks zal Ton Ancion als wethouder deelnemen in het college. Zijn portefeuille bestaat uit financi├źn, natuur & milieu, afval & reiniging, monumenten & archeologie, vergunningverlening en evenementen. Tot slot zal Ton als lid van het dagelijks bestuur van de Bestuursdienst Landgraaf-Brunssum functioneren. Een mooie 'groene' maar ook economisch diverse portefeuille. Met een kleine 11 jaar ervaring als fractievoorzitter in de Landgraafse politiek en een achtergrond als bedrijfskundige bij DSM hebben we het volle vertrouwen dat Ton ook zijn wethouderschap met verve zal vervullen. Thomas Boijmans, onze nummer 2 op de lijst, werd als opvolger van Ton ge├»nstalleerd als raadslid. Thomas is 28, studeerde politieke geschiedenis in Nijmegen en is werkzaam als beleidsmedewerker voor de GroenLinks fractie in Provinciale Staten Limburg. De afgelopen twee jaren vervulde Thomas al de rol van fractieassistent in het Landgraafse waarmee hij als jonge nieuwkomer al enige ervaring op zak heeft om zijn nieuwe rol waar te maken. We wensen Ton en Thomas, maar ook alle overige partijen, veel succes toe in de komende vier jaren!